7 månader

Liam blev 7 månader igår! Det är jätteroligt att busa med honom nu när han kiknar av skratt över det minsta. Vi har en riktigt "smiley boy". Vad har då hänt i utvecklingsfasen under månad 6 till 7.
Jo, Liam har lärt sig att gå på pottan. Han både kissar och bajsar i pottan, det började en morgon när han visade tydligt att han behövde göra nr.2 så jag testade att ställa honom på pottan. Sedan dess har det mer eller mindre skett per automatik varje morgon och efter måltid. Vi har ingen ambition att bli blöjfria på ett tag men tycker det är bra att han kan vänja sig att det inte är konstigt att "gå på pottan" och utföra sina behov. ^_^ Ser inga nackdelar med det, för tillfället är det ingen ansträngning.
 
Liam äter numera fastmat vid matbordet i sin nya fina stol, tycker det mesta är god speciellt om han får smaka från oss. För precis 1 vecka sedan slutade jag amma honom och nu tar han välling i flaska. Det har gått bättre än förväntad även om jag kan sakna närheten som man får via amningen. Jag hade önskat kunna fortsätta kvälls/morgon amma ett tag till men det var ju inte hållbar när Liam vaknade varje timma för att snutta. Så fort jag tog bort bröstet vaknade han och jag fick mjölkstockning efter mjölkstockning då han egentligen inte åt utan bara snuttade. Det blev genast bättre, Liam sover nu i längre perioder men
jag misstänker att han gick/går igenom någon form av utvecklingssprång då han fortfarande vaknar ofta och gnäller. Hittills har det inte kommit några tänder men han gnaggar på allt!
 
Liam har blivit så stark, sitter väldigt stadigt men det här med att ligga på mage är fortfarande ingen hit. Så fort han får ligga på magen vänder han på sig...går inte ens lura honom med sin egen spegelbild som babyappen rekommenderar haha. 
 
Vi 6 månadskollen vägde Liam 8 kg och var 70 cm lång. På måndag ska vi till BVC, lite nyfiken på siffrorna!
 
 
Vår lilla glader precis 6 månad gammal här..
 
 
Gåstolen blev snabbt en favorit, han sparkar runt och vet exakt hur han ska ta sig fram....
 
 
å härjar...stackars mammas krukor! Här visade han mig stolt vad han hade "hittat"...
 
 
Pottan! 
 
 
Sitta och face tima är både skoj och bra träning
 
 
Showar för mamma
 
 
Jättekul att se sig själv i 2 sekunder innan han vänder sig till ryggläge...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback