Vi älskar mat

Vi har alltid tyckt om att handla mat men nu så här års är det extra kul då det finns så mycket fina och goda råvaror att botanisera!

Häromdagen gick jag bananas och fixade 4 rättersmeny till min fina man efter sin första arbetsvecka efter semestern. 

Förrätt:

Testade denna gazpacho som jag hittade på Ica. Jättegod! Flaskan kan man återanvända, det gillar jag.

Man kan även köpa surdegsfrallor och bröd från petit France, det gillas det med! Minisurdegsfrallor med olika frön fylldes med philadelphia, grevéost, rökt kalkon, avocado och örtsalt.

Huvudrätt:

Oxfilé stekt snabbt i vitlöksrapsolja smör och sedan i ugnen på 100 värme till 58 grader. Rostade primörer av morötter och potatis. En sallad på provancesallatmix, paprika,körsbärstomater, gurka, avocado och bondbönor.

Efterrätt: 

GB noggerglass med nutellasås toppad med krossade oreokex och körsbär. En cappuchino på det. 

 
 Kvällsnacks:
 
Manchego ost och Alpentilsiter (love) med kex och äppel cavados marmelad från Kivik. Ett glas rött till det. YUMS! 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback