Barnenshus utförsäljning

Igår var jag, Emilia och några hundra föräldralediga på Barnenshus för att "fynda" då de hade totalutförsäljning på grund av konkurs. 30 % på prylar och 50% på kläder.
Vi lämnade våra bebisar till mor/farmor sedan mötte vi upp två kompisar till Emilia. Vi kom dit ca. 1h innan öppningen, hann tom äta McDonalds frukost innan vi gick bananas med shoppingen. Kön slingrades ut till rondellen vid Kungenskurva. Jag shoppade med rutinerade tjejer, allting gick väldigt effektiv och vi hade väldigt roligt. Tipsade varandra om produkter och bra ha till förskolan mm även om det känns avlägsen. ^_^

Här var kön kl.9.20, skönt att vi slapp den!

Det blev bland annat två tunna sköna ullmössor när det blir kallare...och klassiska trätaxen från Brio.

Mjukdyna till Tripp trapp, praktiskt haklapp från Skip hop går att göra jätteliten.

 

Trött kille efter en hel dag hos mormor...

Dagens kanske bästa köp, en ergobaby carrier. Liam hann somna när jag var klar med klippningen på pappa. Vi har även en Babybjörn One men har ej testat ha den bakåtvänd då den är rekommenderad från 1 års åldern. Liam tycker om att sitta framåtvänd med One så jag kommer nog använda mig av båda bärselarna till olika ändamål. Då Ergobaby inte går att ha bebisen framåt utan på sidan...

Vad vore livet utan pyssel, med lite eltejp kan man göra mycket skoj! Termosen passar utmärkt att ha på sidan av kånken och rymmer precis lagom med vatten till en portion med gröt och välling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback