Danska Hay

Jag har blivit småtokig i danska Hay, de har så stilrena möbler och fina prylar till helt överkomliga priser. 
Jag som tycker om att pyssla, baka och fixa tycker självklart det är roligt med fina prylsaker som är snyggt att ha framme. Även om Hay prylarna har pluppat upp lite överallt här i Sverige så slår det ju inte att åka till Köpenhamn och gå i den stora varuhuset som en kompis till mig har pratat om. Så när Fredrik sa att han behövde åka en sväng till Köpenhamn på jobb blev jag sååå sugen på att följa med. Dessvärre kostade biljetten väldigt mycket och jag tyckte inte det var riktigt värt för 2 dagar...så nu sitter jag här "ensam" (Liam sover gott sedan 1,5 h YAY) och surfar runt för lite mer inspiration!

Lite bilder på några av prylarna som jag införskaffat, till min förtjusning fick jag väldigt fina Hay prylar på min födelsedag men de har jag tyvärr inte fångat på bild ännu. Får visa en annan gång. 

Handtryckta papperskartonger föll jag direkt för, jag som gillar att klä lådor...

Här har jag förvarat värmeljus, sysaker och annat krimskramsigt...

Kavel i ett stycke marmor, tung och snyggt perfekt till bakningen. Liam svansar runt med sin gåstol, pillar lite på mamma och river i lådor..mysigt stökigt precis som det ska...
 
 Måste bara visa er min ståtliga Mårbacka, den var ju pytteliten när jag köpte den som stickling i skolans öppet hus. Måste dock klippa ned den och om jag vågar även göra om den till en stammårbacka. Såg det hos bästa Britt. Hur häftigt som helst, som ett litet träd med mårbackor..det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback