Laga barnmat!

Det bästa till vår lilleman såklart! >_^
 
 
Oxfilé med grönsaker och aprikospuré med banan.
Jag ångkokade alla grönsaker och oxfilén fick åka in i ugnen och sedan mixade allting ihop med extra finpressad rapsolja som jag köpte från Gunnarshög i Österlen. 
 
Kinesiskt porridge/gröt är nog Liams favorit. Han slukar den, inte förvånad då den är en av mina favoriter också! En rätt för stora och små.
Jag lagade gröten på följande råvaror: Fläskben, torkad pilgrimsmusslor, söt - och färsk potatis samt ris. 
Man tvättar rent pilgrimsmusslorna och blötlägger den över natten. Kokar rent fläskbenen och sköljer rent riset ordentligt. Sedan kokar man fläskbenet, pilgrimsmusslorna och potatisen med vatten ett tag så smakerna kommer fram och sist i med riset. 
Därefter måste man vara noggrann med att rensa bort allt ben men har kvar köttet kvar i puréen. 
 
 

Kommentarer
Emilia säger:

Alltså... den där gröten till Céline var så jäkla god! Hahaha både mamma och baby tyckte om.. mums mums! Måste testa att göra själv..

Svar: vad kul att Céline/ni gillade gröten, ja den är så lätt att göra..man behöver bara bra råvaror!
Becks

2013-08-06 | 21:47:41
Bloggadress: http://www.vadgorceline.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback