Pyssel

Häromdagen var vi ute på en skön promenad runt Årstaviken. När vi kom över till marinan kom det stora regndroppar. Väldigt mysigt till en början men så började det ösregna, vi letade efter torra fläckar på marken och ställde oss under träden som var det enda skyddet. Jag hade ju såklart plockat ut regnskyddet till vagnen då det har varit helt underbara torra dagar.
När det sedan började åska och trädgrenar blåste av blev jag rädd. Tillslut slutade det regna och vi gick snabbt hemåt som dränkta katter heeeelt genomblöta, när vi hade kommit en bit insåg vi att det inte alls hade regnat på andra sidan sjön. Folk kollade konstigt på oss, snacka om lokalt väder bara en liten vik emellan.
Hursomhelst, både vagn och skor behövdes rengöras då allt blev sandigt och lerigt. Då fick jag idéen att sy regnskyddspåsar till vagnen. Sagt som gjort, satte jag igång projektet. Då pajar ju såklart symaskinen, undertrådet vill inte samarbeta. Men vad stoppar en estet, när jag börjar med ngt så ska det självklart göra klart. Så sy för hand fick det bli, tog bara liiiiiite längre tid!
Om det sedan kom till användning? JA, redan dagen efter faktiskt och snyggt är det med ordning och reda in all black med detaljer! 😊

Liam var ju relativt skyddad i sin solsufflet som går att dra över hela seaten. 

Tadaaa som ny efter rengöringen!

In progress

jag sydde och sydde...

även med en bebis i famnen, han undrade vad mamma höll på med.

En actionbild i regnet!

En sluka i allt påse med dragsko och kardborrband som fäste, väldigt lik camelions varukorg.

Alltid glömmer man väl något, regnskydd till mig själv uteblev men då fungerar ju en sjal rätt så bra. Snygg va! ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback