Sticka sticka

Bild lånad från qimmis instagram, förstår ni vad jag menar! Jag vill HA!!! Förstå hur fin till Liams vagn! 

Love at first sight! <3

 

Imorse när jag vaknade mötes jag av min kompis qimmis bild på instagram, en bild på hennes kreation. Så himla fina, kan jag skicka en beställning Kim? Jag är urusel på virkning och jag är ännu sämre på att följa instruktion. Samtidigt kliar det i fingrarna så nu har jag rotat fram stickpåsen som jag slängde i garderoben efter min stickmania när Liam låg i magen. Då fick jag ju för mig att Liam behövde 6 par raggsockor (som passar nu, bra beräknad va haha) 2 stickade tröjor som passar förhoppningsvis i höst, 7 st mössor. ^_^

Så nu ska jag alltså börja sticka igen, köpte finaste garnet i alpackaull när jag var i Österlen i sommar. Den ska jag sticka en mössa till Liam, ska fortsätta på min mössa och kanske blir det ett par raggsockor till till Liam och som ska passa till årstiden...

Men nu ska jag ta med söttassen ut till parken och gungeligunga. Första natten utan amning och det gick helt Ok, kanske mest jobbigt för mig för visst vill man tröstar sitt barn men jag måste vara bestämd. Efter turer med mjölkstockningar (varje vecka i 5 veckor nu) orkar jag inte ha ont längre. Liam äter bra med fastmat och utvecklas som han ska och dessutom tror jag det blir lättare för hans sömnvanor genom att dämpa hans sugapstinens. 

 

Älskar färgen till Liams mössa. 

 

Kommentarer
Emilia säger:

Jag är såååå avis på er som kan sticka.. hade så gärna velat lära mig! Det är ju en riktig mammor-måste-kunna-göra grej hehehe :)

Svar: Vi får ta en stickkväll!
Becks

2013-08-17 | 00:01:32
Bloggadress: http://vadgorceline.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback