Baby booties

Träning ger färdighet! Från äkta indianmockasiner har jag nu gjort  mönster till en lite lättare variant av mockasiner. 
Känner mig riktigt nöjd trots att det har varit kämpigt med maskinen. Jag får nog investera i en starkare maskin och som kan sy med mocka/skinn. Jag har inte varit så snäll mot min lilla symaskin som fått kämpa. I går kväll satsade jag på att sy med bara mocka i maskinen, hann göra klart ena och imorse efter att ha sytt sönder alla synålar chansade jag på att gå till vår lokala skräddare för att köpa fler symaskinsnålar. Där fick jag prata av mig, fick lite tips och även symaskinsnålar. 
Väl hemma hann jag inte så långt och nålarna gick återigen sönder. Jag fick då gå ned och fråga den snälla skräddarn om inte jag fick sy två sömn med hans grymma mocka/skinnmaskin. Det slutade med att han hjälpte mig sy klart den andra mockisen. Så himla snäll! ^_^
 
 
Ett par mockasiner i hundtandmönstrad ulltyg och mocka

Så himla stor skillnad med riktiga verktyg!


De finaste paret all i återanvänd mocka. Perfekta för små söta fossingar som håller på att lära sig att gå. ^_^
 


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback