En dag i centrala Köpenhamn

Igår visade sig Köpenhamn i strålande sol. Efter lite mys i rummet var både jag och Liam sugna på att komma ut. 
Runt hörnet av hotellet ligger självaste Ströget, där började vi vandra. 
Besökte Illum Bolighus barnavdelning, danskt design faller mig verkligen i smaken. Även om det är färggrant så är det behagligt då färgerna är sobra och mjuka i ekologisk bomull stickat eller virkat. Åh tänk om man ändå kunde köpa hem hela Liams rum. Kanske inte helt gratis men ack så FINT det skulle bli! 
Efter all shopping både här och var med en lunchpaus tyckte jag att Liam behövde få röra på sig. Jag letade upp en park, inte helt enkelt och inte alls  många i jämförelse med vad vi har i Sthlm. Efter en liten promenad kom vi fram till Orestadspark där jag även lyckades hitta en gunga och ett skötrum. Det får danskarna faktiskt beröm för, väldigt fräscht och välbehövt då Liam lyckats göra nr 2 under vår promenad dit. (KAOS!) 
Vi avrundade dagens tur med danska Hays flagship store mitt på Ströget och såklart köptes det hem danskt wienerbröd eller direktörsnigel!  ^_^

Middag åt vi på ett enkelt hipp ställe en taxiresa från oss. Stället hette 
Mansfreds, som vi blev tipsat om. 
Vi valde deras avsmakningsmeny på 7 rätter. En smaksensation med enkla råvaror mestadels vegetariska rätter. 

I legostore



Lunch på Palaco el ngt sådant. Gott var det, Liam tyckte mammas juice var najs. Kul att dricka med sugrör. ^_^

Orestadsparken


Hay designhouse

Fina tovade ullbokstäver!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback