Sjukstuga

 
 
Vi har varit rätt skonade med sjukdomar, Liam har klarat sig relativt bra med enstaka förkyldningar och feber så jag ska inte alls klaga även om det känns som hans lilla näsa rinner var och varanna dag. Den här helgen slog det till ordentligt med febertoppar och magsjuka för första gången.
Stackars liten som till och från hade väldigt väldigt ont. Igår ville han inte alls äta, inte ens dricka vatten på en hel dag. Usch vad jag blev orolig! Mot kvällen åt han lite och somnade. Vaknade av magont följd av diarre...så höll det på hela natten. Vi hjälptes åt men jag kunde ändå inte sova så imorse fick jag välbehövd sovmorgon. Vaknade upp kl.10 utvilad till ett städat kök, en lugnbebis som tittade på bamse och en man som precis jobbade klar. Jag är så tacksam att vi är två som hjälps åt! 
Ett eloge till alla ensamstående mammor. Inte bara att ni klara av det fysiska/praktiska delen men även alla känslor som svärmar över en. 
Idag mår Liam bättre, piggare utan febernedsättning men magen är fortfarande kaos så vi ska bara ta det lugn och kurrera oss inför resan imorgon. 
 

Liam ger tummen upp för sin nya bilbarnstol som vi beställde på Lekmer från märket Maxicosi som för tillfället fungerar som biostol. ^_^ Den är stilren, nätt och har 4 vilolägen. Tänk att han har blivit så stor att babyskyddet behövs bytas ut! 




Själv laddar jag med detta....snart är det dags, min favorit högtid! 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback