Babymobil - dagens pyssel

Jag har så kreativa människor omkring mig och jag blir så inpirerad av de.
Jag och Cicci hade så roligt ihop sista terminen innan jag gick på föräldraledighet, vi kompletterade varandra så bra med vår pedagogiska verksamhet.
Två pysselfröknar, vilket team!
För ett tag sedan gjorde Cicci en jättesöt mobil med moln och luftballonger av papper till sin lilla bebis i magen. ^_^ 
Jag var bara tvungen att göra en sån själv men att Liam skulle få sväva i ett hav av färggranna hjärtan också. Sagt som gjort, nu hoppas vi att han ska trivas bättre i sin säng om kvällarna då han verka tycka det är "ensamt" att sova där och har svårt att komma till ro. På dagarna går det hur bra som helst, då är han så harmonisk och somnar själv. 
 
Som vanligt, när jag ska göra saker så ska det ske på en gång, så jag fick ta det jag hade hemma...pappersrester är jättebra att spara! ^_^
 
Mobilen blev större än jag hade räknat med då jag använde en julkrans som stomme. Tyckte den passade utmärkt. Nu väntar vi bara på att pappa Fredrik ska sätta upp en krok i taket när han kommer hem, så att han också ska känna sig involverad hehe. 
Luftballonger 
 
Nästan klar, ska bara finjustera upphängningen innan trådarna klipps.
 
Fest för ögonen!
 
Just nu pryder den vardagsrumsfönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback