Bägarranka

Bägarranka, samma skötselråd som doftranka men med ljuvliga rosa blommor och ingen doft. Perfekt för små känsliga näsor. 
 
 
Kan man bli så glad för en växt!? Ja, det kan man! ^_^
Det är fantastiskt väder ute och jag har gjort lite ärenden och så fick denna ljuva bägarranka flytta hem till oss.
Köpte den på Blomsterringen i Liljeholmstorget. De har sååå mycket fint där! Det är ett obligatoriskt stopp där varje gång vi går och handlar. Fredrik får alltid dra mig därifrån haha men så är han också väldigt snäll som alltid accepterar mina påhitt med växtligheten här hemma. 
 
Nu ska vi vila lite och sedan ska vi göra ett nytt försök med Gröndals bibliotek och därefter möta upp pappa Fredrik för fredagsmys
 
Söta klockformade blommor, jag valde en som inte hade slagit ut. 
 
Ha den i coola krukan från Britt min fina kollega och vän . Fick den förra året då med en växt i som hette Chocomoco och doftade choklad.
Gillar den skarpt!
 
Mina andra blommande raringar
 
Citronträdet blommar på kalkvist...den är såå ful just nu men jag ger inte upp! Det börjar redan komma lite skott här och var. Jag ger det ett år till just för de doftande blommornas skull..citroner kan jag glömma hehe
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback