Dags att förgro!

Häromveckan var vi på en promenad runt Reimersholme och på vägen hem gick vi förbi Granit som precis har öppnat på Hornstull. De bjöd på popcorn, dryck och massor av inspiration och nyheter till
våren/sommarens balkong. Jag och Fredrik är lite svaga för den här råa industriellastilen, avskalat men ändå detaljrik och Granit har ju prylar just i den stilen för överkomliga priser.
Det fanns mycket snyggt där som gärna få flytta hem till oss men först måste jag rensa ur. ^_^
Jag måste också börja planera hur vi ska ha det på balkongen, vilka växter som ska köpas in men framförallt vad jag ska ODLA! Känner att jag är lite sent ute i år....
Jag ska göra ett nytt försök med mina körsbärstomater men denna gång i en rejälkruka så att rotsystemet får mycket plats. Kryddor i stora gamla konserveringskärl mm.
Det får bli dagens göra! MYS
 
Lite vår inomhus, doftar gör de också..himla härligt! 
 
Jag brukar spara mina 6 pack äggkartonger och äggskal i halvor för att förgro med. Men har man inte det hemma så kan man köpa det på Granit för 19 kr/kartong utan äggskal. 
 
Vill ha! 
Denna odlingsbänk vill jag HA! Vet dock inte var jag ska ha den på balkongen....
 
Mycket snyggt men kanske inte så praktiskt....
 
Här är ett gäng fröpåsar som ska planteras.
Så här såg det ut förra året i lägenheten, ska be Fredrik bära in hyllan igen. Idag är Oliveträdet en aaaaning tunnare haha. Får nog köpa ett nytt i år. ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback