Paris: Flygresan

Till en början var jag lite nervös att Liam skulle vara ledsen vid start/landning. Efter samtal med barnmorska och läkare vid 2 månadskollen tipsade de om att så länge jag ammar eller låter honom snuttar på något så brukar det gå bra. Så jag drog ut tiden med amningen....det gick hur bra som helst med trycket med eller utan amningen. Vi roade honom med att bara prata och "klappa hans fötter", så fick han snutta på sina händer om han ville. 
Vi åkte med Norwegian till Paris som var Ok (inte lika tillmötesgående med vår cabinanpassade barnvagn) och flög hem med SAS där personalen var supergulliga! Eftersom det var vår första resa med barn ville vi vara extra noga med allt. Incheckningspersonalen för Norwegian körde stenhård med deras policy att checka in alla barnvagnar som specialbagage vilket vi blev rätt irriterad över. Vi fick snällt vänta, vek ned vår YOYO och väcka en sovande Liam som låg och sov så sött i vagnen. Efter om och men kunde vi visa att vår vagn var anpassad till cabinen. Vi hade för övrigt ingen annan handbagage förutom min handväska.
YOYO är lite för nytt i flygbranschen! >_^ 
På hemvägen var Liam så himla charmig, Fredrik busade med honom och han skrattade riktigt högt för första gången i vaken tillstånd! SAS flygvärdinnorna var alla väldigt tillmötesgående, Liam fick sin första "mjukisflygplan" som suvenir. När vi vinkade hejdå skojade en av flygvärdinnorna att vi skulle hem och fortsätta "tillverkningen" för resultatet blev ju så bra. Lite gulligt tycker jag. ^_^
Summa av kardemumma så gick det väldigt smidigt med båda flygresorna denna gång. 
Vi får hoppas att det ska gå lika bra när vi flyger till London om några månader!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback