Viva la Paris - denna gång med barn!

Så härligt att titta tillbaks på gamla kort, de väcker så många fina minnen! UNDERBARA minnen!
För precis exakt 2 år sedan var jag och Fredrik i Paris och mötte våren. Det var så härligt att strossa runt på de fina pampiga gatorna, fika på något mysigt fik och bara vara. Då hade vi precis köpt vår första gemensamma lägenhet och väntade bara på att få flytta in. Vi var ju sådär helt tokkära i varandra.... det är vi  ju fortfarande idag med hehe men första året tillsammans är ju något alldeles speciellt.
Jag minns att vi var där på en weekend och Fredrik blev kvar där ytterligare några dagar på jobb, samma vecka som han kom hem flyttade vi in i vårt nuvarande hem. Det var minnen det!
Kan ni tänka er, den här gången åker vi dit som en liten familj. ^_^
 
Denna gång är också kombinerad business och nöjen. Jag måste passa på och resa nu under mitt år som mammaledig annars är jag så bunden till alla loven.
Så medan pappa sitter på möten så ska jag och Liam göra stan, åtminstone i 2 dagar sedan blir det familjemys för hela slanten!
Imorgon blir det att fixa pass för Liam, boka tid för 3 månadssprutan och lite fix och trix. 
Ser verkligen framemot resan men det ju lite nervöst att resa med en bebis för första gången men jag har pratat med barnläkarn och barnmorskan så det känns Ok ändå. 
 
 
Första dagen vid floden Seine, vi skulle utforska den södra sidan av stan. Notre Dame mm.
 
Ostronbarer, vin i mysiga gränder. Åhhh!
 
 
Så här var det hela resan haha precis som alla våra resor...MAT, dryck..munnen går i ett! ^_^
 
Min snygga karl! 
 
Älskar deras gedigna små mysiga butiker..den här blomsterbutiken blev jag speciellt förtjust i. Butiksägaren var så snäll, han lät mig ta kort på varenda blomma haha 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback