Julkläder och fotografering

Det var åratal sedan jag skickade riktiga julkort men nu när vi har en liten bebis blir det på något sätt mer naturligt och det känns roligt att lägga ihop bilder för att skicka en hälsning till släkt och vänner.
Jag som aldrig har beställt julkort på nätet får väl hoppas att de hinner komma iväg...
Jag har haft lite svårt med att bestämma mig för vad Liam ska ha på sig (ja, jag vet värsta i-landsproblemet) och om jag ska vara ärligt så är alla dessa tomtedräkterna/pepparkaksdräkterna/stjärnkossedräkterna inga roliga. Tillslut bestämde jag mig för att sy själv och plocka ihop festhögtidskläderna. Om du frågar mig så tycker jag det är mycket finare att vara "mini-me" och så länge jag och Fredrik får bestämma ska det vara enkel och stilren. Vi har aldrig varit särskilt förtjusta i massa tryck. (Tycker tyvärr att klädhandeln inte är särskilt "könsneutrala" killkläderna har alltid massa biltryck och motiv på div. motorer...som vi kan uppleva lite för mkt.)
 
Inget att klaga på egentligen för då får jag vara lite kreativ och göra om och göra nytt!
Jag klippte sönder en mycket välanvänd mjuk ulltröja som jag haft i många år men som tyvärr har blivit för tight och den har fått en oljefläck som jag inte fått bort. Tröjan räckte till en ny tröja till Liam och en varm ullmössa. ^_^
 
 
 
 
Gosigaste julbebisen! <3
Jag gjorde en fluga i vanligt band och tryckknappar.
 
 "Vaaa! Men mamma, var är alla mina STOOOORA klappar"?!
 
 
 
 
 
 



 
 
 


 
 
 



Kommentarer
Jennifer säger:

Du är så duktig! Vill också vara bra med sånt här, men känner ingen i England som är inne med pyssel och med att sy.

Svar: Tack Jennifer! Hmm, det är mysigt med "syjunta", kan tänka mig att det är sådär superduper mysigt med massa fika och man snackar massa strunt och hjälper varandra. ^_^ Du får börja på någon pysselkurs, hoppas du hittar! Om det är till någon tröst så gör jag det mesta på kvällen när jag är för pigg för att sova och min lilla familj har somnat. Det mesta experimentera jag fram i kombination med youtube klipps. Testa, du kommer vara så NÖJD över dig själv när du är klar. Det vågar jag nästan lova! Lycka till och hoppas du har det super i England! ^_^
Becks

2013-12-10 | 12:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback