Boktips!

Vi har införskaffat en del böcker till Liam, både klassisker och en del nyheter. Jag älskar att gå till Akademibokhandeln för att titta och klämma på de nya böckerna för att få lite input. 
Jag är lite besviken på att det inte finns något bibliotek i Liljeholmen, det kanske kommer i framtiden med tanke på hur många barnfamiljer det finns här. Jag vet ju hur mysigt det är att vara på biblioteket med barn. Jag brukar ta med mig mina elever på bokprat, oftast knutna till de teman vi jobbar med. Bibliotekarierna är oftast väldig bra på att presentera nya böcker för barnen. Det slutar alltid med att alla barnen ligger på golvet/fatboysäckar eller trängst på någon soffa och läser. Hur MYSIGT som helst! Detta vill jag ju förstås göra med min egen pojke så vi tog en promenad till Gröndal där det närmaste biblioteket ligger för att checka in det. Det är ju typiskt att de hade stängt, just den dagen också. Gaahh typiskt!
 
Hur som helst, här kommer ett litet boktips och Liam älskar boken redan. En bok med olika husdjur som man kan "klappa" på. Man får också lära sig lite grundfakta om de, vad de äter och deras egenskaper och varför de ser ut som de gör. Jättegulligt!
 
babycenter.com läste jag just om beröring och så här står det lite kort. 

Hur utvecklas mitt barns känselsinne?

Du kanske har sett att ditt barn sträcker sig mot saker för att röra vid dem. Du kan ge tillfälle att känna på många olika sorters material, som päls, silkespapper, filt, sammet och frotté, eller leta efter böcker med olika material att röra vid. 

Din bebis älskar din beröring. Att bära, smeka massera, klappa och vyssja ditt barn hjälper honom eller henne att slappna av och kan t o m öka vakenhet och koncentrationsförmåga.
Härliga färger och illustration! Finns även en "Klappa havsdjuren"
 
Kattens anatomi hehe
 
Bra ha kunskaper
 
"Jag äter gärna lite för mycket" hehe låter som jag.... ^_^
 
 
 
 Pappa kom hem tidigt igår så det blev en promenad till mataffären (jepp vi älskar att handla mat) ist. för pajbak.

 


Kommentarer
PeiPei säger:

Noomi och Elise ÄLSKAR bibliotek, ett roligt projekt. Dessvärre brukar Noomi fastna för EN bok, som jag får läsa om och om och om igen...
Kul med GoBoken klubben, lite dyrt så nu föredrar jag låna el rea eller loppis. Kram!

Svar: Hehe ja, visst är det konstigt att de aldrig tröttnar...det är kanske just det som är det roliga att de känner igen sig...de vet vad som komma ska? Iallafall fram till en viss ålder tror jag...Goboken har typ ringt mig TUSEN GÅNGER och skickar massor med erbjudanden men i längden blir det ju dyrt och oftast hittar man jättefina böcker i bra skick på loppis. Passade på nu när det var bokrea och handlade in några böcker till, mest pekböcker. Kul att du läser min blogg! Stora kramar från oss alla till er alla! Glad Påsk!
Becks

2013-03-28 | 15:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback