Det här med sömn...

Jaha, då ska jag också skriva ett inlägg om det här med sömn. Jag vet ju inte riktigt och alla bebisar är ju olika...
Tycker egentligen att Liam sover rätt bra men (klart det kommer ett MEN) vissa nätter är bara SÅÅÅ JOBBIGA! 
Som inatt, då ville han inte somna och när han väl hade somnat vaknar han efter en kort stund, då ska han äta/snutta, bajsa/rensa näsgångarna, (han är lite snorig) vill inte sova i sin egen säng och när han får ligga i vår säng ligger han och sparkar med sina små söta ben helt vild samtidigt som han gnäller. Puhh sådär vid 8 tiden efter många turer under nattens gång får han tillslut ligga mellan mig och Fredrik då är han sådär supernöjd. Titta vänster, höger, vänster, höger och bara ler....busunge! Så hela lilla familjen låg i sängen och tittade på den här sången. Han ääälskar den här sången, han låg och log med tintrande ögon.
Som tur är inte alla nätter sådär! Vissa nätter behöver jag bara ta upp honom och amma, sedan lämnar honom i sin egen säng medan han är vaken...så slumrar han och somnar själv. 
Vi har inte legat i hårdträning med att träna in någon kvällsrutin ännu då vi känner att han är så liten och det är så mysigt att umgås med honom när han är sådär nöjd. Då ligger han mest och jollrar och ler mot oss. Har fått bra tips med nattning, det ska jag och Fredrik ta fasta på när han blivit lite äldre. Vi har hittills testat Waka sleep aid, då lämnar vi honom i sin säng och sedan satt på appen. Det har fungerat bra (inte när han är övertrött, då vill han ha närhet) och han har somnat. 
 
Så imorse fick mami lyxfrukost och egentid i sängen....medan superdadi både lagade frukost och hade Liam liggandes på amningskudden på köksön. Känner dock att hela dagen försvunnit då man är så trött....
Vår lilla söta Uggla som för övrigt älskar att somna i sin björndräkt och i sin bilbarnstol..det är pappas sista nattningsutväg hehe
Fluffiga (då menar jag FLUFF) och frasiga amerikanska pannkakor med lönnsirap och blåbär. YUMMY says my tummy! ^_^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback