Det kinesiska köket!

Ikväll ska jag laga kinesiskt, en soppa och tre wokrätter. Jag älskar att laga mat (framförallt att äta haha) speciellt när jag får tid och när det uppskattas. I det här hushållet uppskattas det verkligen, det är en av Fredriks bästa egenskap att han vågar testa nya rätter och är öppen för olika kultur och traditioner.
 
När jag var yngre och bodde hemma var jag "tvungen" att hjälpa till i köket (vilket jag har mamma och tacka för idag) då var jag mer eller mindre mammas kallskänka. Jag fixade alla förberedelserna och än idag ser det faktiskt ut så här när jag lagar mat. Då har jag tid att diska, plocka undan medans maten lagas. Det blir på så sätt minimal med disk efteråt när man har matkoma hehe. Något jag försöker anama hos min andra hälft men det går ju sådär... >_^
 
Nu kokas soppan och jag ska bara vänta hem pappa Fredrik så ska jag heta upp pannan!
 
Varsågod, här kommer lite inspirationsbilder.
 
 
Det ska bli en ABC-soppa = vitaminriksoppa. Så glad att det fanns färska vattenkastanjer i Kinabutiken. ^_^
 
 
Entrecote med wokade brocoli och zuccini samt stekta ägg med chili-lime. 
 
 
Jomen, så här ser det ut när jag lagar mat...ordning och reda!
 
 
 Liam håller koll på mamma! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback