Full fart hela dagen!

Igår var en fullspäckat dag med första föräldrargruppsträffen, tjejmiddag hemma och jag skulle ju pront baka till mitt besök i skolan. Ska överraska mina elever med hembakta bullar, lite frågesport och massa MYS idag!
Men med en kinkig liten kille som hade sovit dåligt natten innan och som inte alls ville sova på förmiddag fick jag inte mycket gjort under gårdagen. Han ville bara bli buren, minsta lilla rörelse som inte passade honom gnällde han. Supertrött var han också, tillslut fick jag ta honom i bärselen och lagade middan. Tur att tjejerna var här igår så jag kunde baka. (Tack C och N för besöket och baby watching) Haha de hade sina knep för att underhålla min lilla kille som under kvällen blev mycket lugnare. Youtube var en stor hit tydligen, med söta filmsnuttar! (Mamma har ju kört på barnkammarlåtarna utan rörliga bilder.) 
Jag lagade en vietnamesiska rätt med soppa och som vanligt lagas det i stora lass! Mycket trevligt kväll men nu måste jag göra mig iordning, grabben iordning, packa alla sakerna och om jag hinner även göra frågorna till frågesporten! 
Ikväll kommer pappa hem också, det blir dejtnight ute har vi bestämd, MYSFREDAG! 
 
Ska försöka hinna uppdatera innan vi piffa upp oss för kvällen, tjiiing sålänge! ^_^
 
Nedan bjuds det på lite bilder, dessvärre rätt mörka. 
 
En del av ingredienserna 
Mycket passande rätt med värmande soppa när det är kallt ute!
'
Mina härliga, sprudlande, glada tjejer vid middagsbordet och jaa...det finaste jag har lägger jag på bordet! Liam fick självklart vara med i ett hörn. Han älskar att vara med och titta nyfiken med sina stora ögon. ^_^
Bästa barnvaktsduon! Mys medan mamma bakar. 
Bullar och kärleksmums till mina elever och kollegor, hembakat smakar ju alltid bäst! 
Löööördagsgodis! Tack N för ägget och C för alla gottegott i påsen! 
 

Kommentarer
Chloe säger:

Vad trevligt det är med finbesök! Ändrade planer och kommer tyvärr inte upp till sthlm.

Svar: Vad synd, hoppas vi ses snart! Så vi får mysa med våra små. Kram
Becks

2013-03-22 | 15:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback