Minimatpajer med havets läckerheter!

Idag bakade jag minimatpajer med våra nya pajformar som kanske lämpar sig mer för desertpajer men det gick bra ändå. När det gäller mat så är jag rätt dålig på att följa recept, tycker oftast att det blir bättre när jag får freestyla lite. Jag gjorde en grunddeg med ägg istället för vatten och sedan äggstanning på lika mkt grädde som mjölk, ägg och sedan en bit ost. Sedan fyllde jag pajerna med gravadlax, skalade räkor toppad med ost, citronpeppar och citronflingsalt samt en nypa dill. Vid sidan om rostade jag några kvistar minitomater med olivolja, flingsalt, dill, citronpeppar och socker. 
Det var första gången jag testade detta och det gick hem, vi åt upp alla 7! ^_^
 
En del av ingredienserna
 
Vila i kylskåp och förgräddas, sen är halva jobbet klar. 
Tadaa! 

Kommentarer
Lisan Chen säger:

Ser gott ut! Jag har en massa bacon hemma, kanske borde testa göra matpaj på det hahaha

Svar: Det var gott! Vi får göra det tillsammans någongång. Gott med bacon bara som den är ju hehe
Becks

2013-03-28 | 23:51:13
Bloggadress: http://lisanchen.blogg.se
Lisan Chen säger:

Hahaha om du bara visste exakt hur mkt bacon vi har hemma! Typ 5 kilo asså hahahaha

Svar: What! MUMA ^_^
Becks

2013-03-29 | 23:53:03
Bloggadress: http://blog.lisanchen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback