Lunch med moster Olle

Trivs så bra i sällskap med moster Olle och hon har så bra hand om barn. Mjuk handlag både i jobb (hudterapeut) och privat! >_^
 
Igår passade vi på och lunchade med moster Olle aka Olivia när hon hade en lucka på jobbet. Vi åt på Grekiska kolgrillen på Arenavägen, väldigt fräscht och bra utbud på lunchen. 
Jag lärde känna Olivia Olli Olle Rubinen när jag bodde i Globen (området) men dessförinnan jobbade vi båda på Hasseludden, inget jag mindes. Hon haffade mig en morgon utanför porten, jag bråttom som vanligt med halsduken invirad i datorväskan och håret stod åt alla håll. Du vet såna ögonblick där man inte alls hade väntat sig att träffa någon som man dessutom inte visste vem det var. Hon kramade mig och frågade hur jag mådde och jag stod där som en stor ? men samtidigt försökte jag vara trevlig och svarade på alla frågor hahaha. Alltid lika komiskt när jag tänker tillbaka. Vi började hänga, ta promenader och gå ut. Det visade sig att vi dessutom hade gått i samma skola på högstadiet, världen är bra liten. Min fina varma, färgstarka, omtänksamma och intensiva vän! Galen och alldeles fantastisk som hon är. Jag kan bli tokig på henne så väl som jag kan böla och prata om allt mellan himmel och jord! ÄLSKADE VÄN! <3
 
Efter lunchen tog jag och Liam en skön promenad hem, gick tvärs igenom Årsta och handlade på Stockholms Cashen. Ja, vi gillar att handla mat och de har klart bästa priset när det gäller frukt och grönt. Jag köpte 10 st mogna och fina avocado och betalade 35 kr, det ni!
Väl hemma premiärade jag och Liam balkongen med fruktsallad och Liam käkade på Sophie la giraff. 
En toppen dag helt enkelt! 
 
Jag och mitt lilla hjärta!
 
Sandalväder! 
 
På vägen hittade vi en äng med Scillor, vitsoppor och gulsippor så några fick hänga med hem.
 
Fruktsallad och Evianvatten fick blir gårdagens mellanmål, mitt nya hälsosamma jag...helt ok faktiskt 
 
Hittade en skuggigare del bakom mosaikbordet för lilleman som mumsade på sin bitleksak Sophie
 
yum yums
 
Efter ett tag var det inte så roligt längre och mamma fick snäll lägga ifrån sig tidningen...
 
Haha kanske inte lika entusiastisk som jag över den härliga varma soliga balkongen...så gulligt när han försökte le och kisade på mig.
 
 
 
 

Kommentarer
Chloe säger:

GUD vilken sötnos!

Svar: ^_^ Tack!
Becks

2013-05-07 | 16:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback