Muma med fastmat!

Majspuré mums!
 
Hittills har det gått hem med det mesta jag har presenterat för Liam.
Han har lärt sig att han ska få muma, när jag sätter honom och säger nu ska vi äta så blir han alldeles till sig. 
Det gör ju att jag också tycker det är kul att laga mat och mata honom. Vad är sötare än bebisar som äter fastföda, när de slickar i sig puréerna. Urguuuulliga! 
Det bästa var nog rispudding med banan. Jag vet inte och jag tror inte att jag gjorde rätt variant av rispudding som min mamma och moster gör, ser inte ut som det. Jag lät lite ris stå med vatten över natten, på morgonen malde jag riset med lite vatten. Sedan silade jag bort ev. stora bitar. Sedan kokade jag en del rismjölk med en del ersättning och mosade en banan. Slurp sa det! 
Nu sover min lilla sjusovare än, min söta sömntuta men idag ska Liam få testa banangröt från Semper. Blev lite osäkert nu när jag tänker efter, kanske är dumt att vänja honom med sött (naturligt sötma). Kikade även på Hipps rismajsgröt, ska kanske testa den också. Ja, som ni ser så är jag helt inne i det här just nu. 
Duty is calling, ska nog passa på och fixa mig för dagen innan min bus vaknar!
 
Rispudding med banan
 
Gottegott!
 
Suddig bild men ni ser hur nöjd han är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback