Promenadmys

Kan man hitta en nöjdare kille! Nu kan han ju busa med mamma och pappa hela tiden innan han slocknar vill säga. 
 
Å så bena upp i luften, så himla gulligt! Han har ju upptäck sina fötter...gör det även i sömnen haha
 
 
Häromdagen bytte jag sittdel till Liams vagn, han vill verkligen inte ligga ned i vagnen när han är vaken, då blir det bara gnäll. Tidigare bullrade jag upp med filtar så han kunde sitta upp i sin liggdel men det kändes inte så bra för ryggen så därför blev det byte tidigare än räknat. 
Jag har träffat så många trevliga personer idag och pratat och pratat. Det började faktiskt på Mcdonalds när jag skulle beställa något lätt att äta till lunch, hann inte äta lunch då jag bara ville komma ut. Jag älskar bögar och de älskar mig haha, han var sååå snäll vilket slutade med att jag beställde dittan och dattan inte alls meningen. 
 
Jag tog med mig min megalunch (testade Chicken Indian garden, den var ok) och satte mig vid sjön Trekanten och åt. Där hade jag sällskap av små söta flockfåglar, som jag var tacksam över att de inte bajsade ned mig och min mat. Sedan kom en liten farbror och satte sig bredvid, han var över 90 år! Förstå hur mycket han har sett och varit med om, han berättade om sin uppväxt på söder. Om hans hus vid vattnet i Slagsta där även jag gick i skolan. Haha han minns när vi hade skoljoggen under våren. Då minsann var det  många barn som kom springandes förbi hans hus. Att han under sin karriär som journalist på DN cyklade 4 mil till jobbet fram och tillbaka. Märks det att jag också älskar gubbar och tanter, de har alltid något spännande att berätta. Iallafall snälla gubbar och tanter....
Kan det vara gråsparvar?
 
Liam sov mest hela tiden. Farbrorn berättade också om svanarna, han hade koll på de hehe
 
Dagens mamma, skönt att kunna sno snygga skjortor från pappa Fredrik. Höga skinnconverse, imitationsskinnbyxor från Vila och skjorta från Scotch and Soda. 
 
Vi gick sedan vidare till Vinterviken, där pratade jag lite till med föräldrar och lyssnade på ett barn som sjöng "Idas sommarvisa". Den låten blir man ju alldeles lycklig av, en riktig älskad klassiker och sommar för mig..då är det SOMMARLOV som väntar runt hörnet! 
Det här med att hitta på saker på dagarna är inte så svårt, bara ut och njut..det bästa av allt, det är GRATIS och jag tror att jag gjorde någon annans dag precis som de gjorde min genom att bara vara trevlig och prata! ^_^
 
Vinbärsbuskarna i Vintervikens trädgårdscafé
 
Så härligt att susa gott till ljummavindar, lyssna på vågornas brus och fågelkvitter! Svensk sommar, I LOVE it!

Kommentarer
Biffen säger:

Världens sötaste unge!

2013-05-24 | 22:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback