Sunday funday

Idag tog vi först en promenad till Västberga och "storhandlade" på Coop. Jag gick loss i deras blomsterhörna för det är högtid att fixa balkongen. De hade mycket att välja på, nästan lika bra som vilken Plantagen eller Blomsterlandet som helst. Priset är nästintill lika bra. De sålde olivträd för 199 kr full med knoppar!!! Fredz gick till och med med på ett nytt olivträd men den var så tung och vi hade ju tagit en promenad dit. Måste dit och köpa det i veckan!
Sedan skulle vi testa nya stället Svenska hamburgarköket. Vi har ju en hamburgarälskar i den här familjen och jag älskar sushi. Det bästa är att man kan kombinera, så Fredz köpte sin hamburgare och åt med mig i Svenska sushiköket hehe. Tummen upp för det! 
Supergod hamburgare och riktigt GODA pommes.
 
 
360 g burgare och klart godaste sushin på närförorten!
Liam satt i sin vagn och snacksade på sina händer. Sedan mysa med både mam och pap
 
Balkongen före planteringen. 
 
Balkongen efteråt, halvklart. Jag vill fylla den stora krukan med kryddor, sedan ska dvärgsyrenträdet få sällskap av nya murgrönor. Så vill jag klämma in en parasoll där på hörnet så jag kan sitta och mysa med Liam när det är varmt och skönt. Vi har sol från morgon till kväll och det blir väldigt varmt på dagarna.....
 
 
Vår fina förlovningspresent från svärföräldrarna, längtar tills dvärgsyrenen sprider sin väldoft på balkongen!
 
Dagens inköp. Rosa pelargoner, hängpetunior i mörkrosa/rosa och gula. Sedan fick det blir köpestomatplantor i år. Sorten Elin. 
 
Hörnkrukan fylldes med hängpetunior som ska få växa till sig och bägarrankan fick flytta ut!
 
Det fick citronträdet också med nya skott!
 
Tomatplantorna får växa till sig innan de ska planteras i stora krukan på hörnet eventuellt tillsammans med sockerärtor.
 
Igår köpte jag en måbacka pelargonskott, hoppas den tar sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback