Ulriksdals trädgård

Mycket vackrare i verkligheten! Till vänster finns altandörren ut till "trädgården med bord" - som sedan leder in till orangeriet. 
 
Idag har vi ätit lunch i underbara Ulriksdals trädgårds café med Liams farmor, kusiner och faster. Så mycket gott och mysigt fik men ack så mycket folk. Lite besvikna var vi över att de inte hade brunch trots att det stod i deras hemsida. Efteråt tog vi en promenad och tittade på alla fina blommor. Jag skulle kunna vara där hela dagen, så mycket fint och bli inspirerad!
Vid cafét stundade bröllop, personalen fixade och donade. Vi fick kika in i rummet, OMG! Vilket dröm att säga JA till min älskade Fredrik i orangeriet bland citrusträden. Jag har ju varit den som inte varit så sugen på att ha bröllop hemma i Sverige men med en sådan miljö säger man inte direkt nej. ^_^
 
Mycket gott!
 
Lax och pepparrotkräm macka 
Salami och briemacka
Klassisk kladdkaka med en ordentlig klick med grädde
 
Baby min älskade baby
 
Älskade citronträd!
 
I orangeriet, vill också ha ett kumquatträd! <3 Liam och hans far var inte lika impad som jag...3000 kr för ett träd som dessutom behöver rätt temperatur för att övervintras kanske inte är så smart att ha i vår lägenhet hehe
 
Mandarinträd och andra sorter citrus, STORA myrtenträd och många många oliveträd. Ville ha varenda träd i detta orangeri!!!
 
Rosenpelargon Caroline...vilken färgsprakande blomma!
 
Vackra glasvaser i luften
 
Jag flörtade till mig en till rosenpelargon, denna heter Kronprincessa Mary ^_^
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback