En vecka kvar till 1a advent!

Jag ber om ursäkt för dåligt bloggande. Här hemma är det fortfarande sjukstuga med sömnlösa nätter. ( Vi har en ny period med "Liam sover oroligt på nätterna") Har varit totalt orklös!
För att ladda upp med energi åkte vi förbi Blomsterlandet för att inhandla lite blommor inför 1a advent. Det piggades upp kan jag lova! Fredrik vet då hur han ska få mig att vakna upp. >_^
Jag blev så inspirerad på Loppieventet Christmas, när Jennie och Ulrika från Blomsterlandet visade med enkla trix hur man kunde fixa sötaste arrangemanget. Det har kliat i mina fingrar ända sedan dess ^_^ 
Äntligen fick jag pyssla lite och här får ni se vad jag har haft för mig idag. 
 
Du behöver en hyacint eller varför inte en amaryllis, mossa, metall tråd, avbitartång, något dekorativt band eller varför inte en murgröna och ev. pärlor och knappnålar.
 
Det blir en väldigt söt hyacintboll med mossa och murgröna på en marmorbricka samt ett enkelt ljus. I år har Fredrik bestämd att vi ska ha guldtema och guldtema ska det bli! 
 
På Liams byrå i hans rum.  Här inne håller vi just nu på att inreda lekrum och jag lovar att visa resultatet. ^_^
 
Här har jag skakat av jorden och lagt hyacinten direkt i en glaslykta. Denna är från Miljögården köpt i Österlen. Renen inhandlades i Illum Bolighus när vi var i Köpenhamn. 
 
Zink kruka, mossa och vita hyacinter i all sin enkelhet. 
 

Kommentarer
Cicci säger:

Super fint Becca! Har redan inhandlat både mossa och blommor! ❤️

Svar: Visst är det super enkelt och fint! Nu är det dags, PYSSEL i en hel månad YAY! ^_
Becks

2013-11-26 | 19:37:17
Anonym säger:

Hej! Dina inlägg är mycket intressanta! Jag skulle vilja ställa några få frågor.
1, hur många läsare har du?
2, är du kanske möjligtvis en designer?
Mycket fina kläder, kram!

Svar: Hallåj! Tack och vad kul att du gillar mina inlägg! ^_^
Nu blev jag jätte nyfiken, får jag fråga varför du undrar om min läsarstatistik?
Jag jobbar inte som designer men i gymnasiet gick jag 3 årig designlinje med textil inriktning. Idag är jag mer en "hobbydesigner" som tycker om att arbeta med mina händer och komma på fiffiga lösningar eller göra det stilrent och enkelt. Lite så om mig. Lite frågor tillbaka...hur hittade du hit och vad tycker du om att läsa i en blogg? Kram tillbaks! Å sov gott! ^_^
Becks

2014-01-08 | 15:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback