Hur man syr en sidovagnväska med dragkedja till Bugaboo donkey mono

Hej hallå! 
Jag ligger verkligen efter i bloggandet, det finns så mycket att göra/göra om/fixa/pyssla/gå på aktiviteter och framförallt mysa med min numera rumphasande (är överallt) 24/7 vakna bebis. Någon annan som känner samma sak att ert barn aldrig sover...förstår inte hur han orkar! Å andra sidan tror jag att han ärvt just mina dåliga sovegenskaper....svårt att somna, sover korta stunder, ska helst vara mörkt och tyst samt vakna av minsta ljud. Vad säger man, äpplet faller inte långt ifrån trädet.....>_<
 
Idag tänkte jag hursom visa och tipsa er hur ni själva på enkelt sätt sy en enkel väska till sidovarukorgen på Bugaboo donkey mono. 
 
1.  Mät ut storleken på korgen - lägg till åtminstone kortändans storlek för att göra inneväskan rymligt. Sy en stor väska med 2 enkla bitar tyg av vilket slag som helst. Jag körde på tråkigt svart bomullstyg som jag hade hemma men du kan välja att ha vilket innetyg so helst. 
När du sytt inneväskan kan du sy en botten om du vill, det gör du genom att vika nedre bottens kant så det blir en triangel och sy en sömn där. Sök på youtube på hur man sy en botten på en tygpåse verkligen busenkelt.
Sy också till eventuella fickor/fack genom att klippa ut bitar som är lagom stora för dina önskemål. Sy dit resårband för bästa expand. Jag sydde till 6 fickor/fack varav 2 var stora så jag kunde förvara plånbok och blöjor i. 
 
2. Mät nu varukorgens yttermått, klipp till 4 bitar i vind/vattenavstöttande tyg (går att hitta i de flesta tygbutiker). 
Sy dit resår på ena ändan på alla bitar av tyg, detta för att du ska kunna trä över korgen. Sy ihop bitarna kortsida mot långsidan osv. Testa genom att trä över varukorgen. 
 
3. Sy nu ihop inneväskan med varukorgens yttrekanter, var nu noga med hur du nålar ihop de, det gör halva jobbet annars blir det trixigt. Nu ska du också tänka på hur du vill ha avigsidan och rätasidan. Du vill ju att inneväskan ska ha fina räta sömmar så nålar rätt! Testar alltid innan du börjar sy så slipper du sprätta upp. 
 
 
 
4. Köp en långdrakejda som går att öppna helt ca 65 cm räcker gott och väl. Tycker du det är svårt att sy med dragkedja så använd dig av rätt pressarfot, så mycket enklare! Klipp ut 2 bitar topptyg av samma vind/vattenavstöttande tyg. Sy dragkedjan (finns att youtuba ^_^)
 
5. Sy ihop topptyget med dragkedjan nu med resterande av väskan, här är det trixigt så var noga med att nåla. 
 
 
Tadaaa resultatet! Ordning och reda på prylarna och du håller de torra vid regniga dagar. 
 
 
 
 
Jag har även pimpat Liams åkpåse med imitations vargpäls, mycket gosigare och håller vinden borta. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback