Steg för steg hur du syr baby tights

Du behöver en vuxentröja/klänning/tyg eller vad du hittar hemma. 
Använd dig av ett par tights som mall, ta gärna ett par större så bebisen kan växa i sina nya! ^_^
 
Klipp ut mallen med 1cm sömnsmål. Tänk på att använda tröjans mudd då har du byxkanten klar. Jag valde att sticka en muddkant till Liams gråabyxor, annars finns det färdigstickade varianter i tygbutiker.
 
Flippa över tightsen och gör likadant på andra sidan. Det blir en symmetrilinje av framsidan av tightsen. 
 
 
Lägg dina byxben räta mot räta och sy nu zick Zack med 1cm sömnsmån på båda sidorna. Du sy då tightsens gren. 
 
 
Nu ska du sy byxbenen runt i en hel sömn. 
 
TADAAA, nu återstår midjemudden. 
 
Jag valde att använda mig av ärmslutet och de fungerade utmärkt. 
 
Var noga med att nåla mudden jämt fördelat runt med tightsens kant räta mot räta. Annars blir det fult bubbligt när du syr ihop de. 
 
Nu ska du vika ned mudden och sy fast den snyggt med kanten så insidan blir fint från trådar och tyg. 
 
Zick zacka från utsidan så får du en snygg sömn där du vill ha den. 
 
Sy på eventuella knappar. Det är snyggt med knappar men också roliga att pilla på så tänk på det, sy fast de ordentligt så det inte blir sväljolyckor! 
 
 
Resultatet!
Ett par nya tights och återvinning! 



 



Kommentarer
Anonym säger:

Super bra beskrivning! Nu ska vi klippa sönder Alex tröjor! :)

Svar: hahaha det blir nog bra! Skicka bild! ^_^
Becks

2013-11-14 | 18:10:54
Emilia säger:

Såååå grymt!!! Bra guide du gjort, det här ska jag nog klara!! Nu bara kliar det i fingrarna på mig att skapa något :)

Svar: Det tvivlar jag inte det minsta på! Skicka bild eller blogga om de! ^_^
Becks

2013-11-14 | 20:24:22
Bloggadress: http://www.vadgorceline.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback