Ella´s kitchens i samarbete med Terracycle

Ellas kitchen har alltid varit en av Liams favoriter, det är inte bara smaken som har varit tilltalande utan också de färggranna förpackningarna. Perfekta att ha tillhands när vi är på resande fot. Man slipper kladd och kan lätt återsluta.
Jag tycker särskilt om deras smarta puréer med råvaror som ärter, päron och kålrot. På så sätt få i sig nyttiga vitaminer och inte bara fruktsocker. Eller deras grötblandningar, deras morgonmums med mango, yourgurt och ris är sååå GOD! Min och Liams absoluta favorit! Dessutom är det ekologisk och utan konstigheter!
 


Denna fish pie hittade vi i Dubai, något som Liam slukade i. Återigen praktiskt återsluten kork. 

Däremot har jag alltid haft det i åtanke med hur plastförpackningarna återanvänds. Jag har därför varit noggrann med att återvinna de i sopsorteringen. Så kom jag i kontakt med TerraCycle på underBARA barnmässan som berätta om denna brilljanta återvinningskoncept som ser till att förpackningarna får nytt liv som nya produkter istället för att bara bränna ned som övrigt plastförpackningar. 
 
Terracycles monter från underBARA barnmässan, tycker det är en supersmart idé att göra barnen miljömedvetna och roligt är det också!
 

Förpackningarnas livscykel förlängs och minskar behovet av ny råvara för tillverkning av framför allt plast. Dessutom går 20 öre för varje förpackning till en välgörenhetsorganisation som du själv väljer. Det är heller inte bara Ella’s Kitchens förpackningar som kan skickas in, alla liknande barnmatsförpackningar av plastfolie går bra och dessutom är det helt gratis då Ella´s Kitchen står för frakten = du lägger inte ut några pengar själv! Läs mer om hur du går tillväga HÄR!

Jag har dessutom fått äran att hålla i en tävling där ni läsare kan vinna en upcyclad väska full med mat! Det ni ska göra för att vinna tävlingen är:

1. Gilla Ella´s Kitchen och Terracycle på Facebook genom att klicka på länkarna

2. Svara på frågan i kommentarsfältet: Vilket företag samarbetar Ella’s Kitchen med för att återvinna använda barnmatsförpackningar?

Jag kommer lotta ut en väska bland de rätta svaren på söndag 27/10 så missa inte att tävla nu! 

 
Kom igen momas, det är superenkelt att återvinna med Terracycle! För våra barns framtid! Själv har jag de i en liten plastpåse under diskhon. 


 
 

Kommentarer
Anna säger:

Hej! Vilken bra ide, det rätta svaret är Terracycle!
Min dotter Marley tycker också om Ella's
Hoppas på vinna

2013-10-17 | 11:58:45
Lili säger:

Terracycle!
Det är en suverän och miljövänlig ide med att kunna återvinna de på det sättet!
Min älskling älskar Ellas Kitchen och skulle bli superglad om vi vann en påse!

2013-10-17 | 18:37:26
Johanna säger:

Jag och min lilla Oskar vill gärna vinna påsen fylld med Ella´s Kitchens. Perfekta att ha till utflykt!

Svar: Terracycle

2013-10-17 | 21:13:47
Nicklas säger:

Terracycle! Gillar också Ellas!!

2013-10-17 | 22:06:48
Andrea säger:

Terracycle!

Ella's är bäst! :)

2013-10-18 | 09:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback