First painting

Igår blev det lite spontantmålning med Liam. Det var jättekul, han gick lite wild and crazy. Slängde iväg allt som kom i hans vägar men jag lyckades få honom att dutta lite med målarfärg och dra några sträck här och var med tuschpennor. Längtar tills jag kan pyssla med honom på riktigt, nu var jag ju mer och hjälpte honom att greppa tag i svampen eller mer dra bort den från hans mun hahaha. 
Nästa gång ska vi kladda ännu mer då med yoghurtfärg som jag ska lära mig att blanda själv! Skonsamare och jag behöver inte oroa mig ifall han helt plötsligt få för sig att spela harpa med sina fingrar i munnen som är hans nya grej. ^_^
 
Blanda bara 1dl yoghurt eller fil med några droppar karamellfärg. Färgen har en torktid på 8 timmar. 
 
Da Vinci in action och assistenten får svettas med att hålla alla svampar och pennor på plats....



Kommentarer
Chloe säger:

Nämen, gud så fint! Aldrig hört talas om yogurtfärg! Ska definitivt testa det då Elle är helt galen i att måla :)

Svar: Ja, visst låter det spännande. Första gången jag fick veta det var på öppna förskolan. De har vaniljyogurt och karamellfärg. MUMS. Tänkte låta Liam go wild and crazy i badrummet med sitt skapande nästa gång hahaha. ^_^
Becks

2013-10-29 | 15:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback