Kurs i naturkunskap

Gummistövlarna på och fallfrukt att gnaga på. ^_^
 
 
Det är alltid lika roligt att få lära sig nya saker. Vid två tillfällen i höst har jag fått möjlighet att lära mig mer om naturkunskap i Naturskolan i Velamsund. Det är ett utveckingsprojekt som Naturskyddsförening har tillsammans med skolverket. Det är toppenbra att skolverket vill satsa på detta att inspirera fler pedagoger att ha lektioner ute i naturen. 
Jag älskar kursgården i Velamsund, fantastiskt inspirerande och kunniga kursledare som besitter på så rika kunskaper.
Det bästa är att vi får smutsa ned oss och praktiskt utöva alla aktiviteter själva. 
Det har varit mycket bygga, koppla övningarna till nya läroplanen och uppmuntra elever till att tänka vidare. 
Jag låter bilderna tala för vad vi har fått göra. 
 
Vattenhjulet
 
Sofia visar hur man täljer.
 
Ballongbåtracet, jätteroligt för stora och små.
 
Jamen vilka vann racet måtro..host host >_^ 
 
Bygga högsta och stadigaste tornet med naturmaterial. 
 
Undersöka gråsuggor...
 
Bygga äventyrsbana för att bränna energi som
 
vi sedan fick "äta tillbaka" men bara så mkt som du lyckats fått bort. ^_^
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback