Stickavirka ditt eget bumperskydd!

Det här med att virka är verkligen inte min grej, men jag har länge funderat på att det väl inte kan vara så svårt. 
Jag bestämde mig för att virka ett bumperskydd till Liams vagn. Det är ju såååå roligt att pilla på snören och flikar. Jag har tidigare sytt bumperskydd med just flikar denna gång fick det bli girlanger.
Jag måste säga att resultetet blev väldigt fint och mjukt. Alldeles rätt för årstiden, det varma färgvalet påminner om höstlöven. Tycker färgspraket tillsammans med åkpåsen livar upp vår numera allblack vagn,  (bytte till svart solsufflett häromdagen) sådär lagom stilren...
Jag valde att sticka rätstickning till själva grunden, dvs det svarta skyddet. Bumperskyddet till donkey är 50 cm, jag valde att sticka med 4 cm extra för att kunna sy in kanterna på sidan, på så sätt blir det mycket snyggare och slittåligare. 
Därefter virkade jag girlanger i olika längder och färger. Instruktionsvideo på hur man fixar de hittar ni här: http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=198&sort=2&thumbnails=on
Jag fäste fast varje girlang med en storöglad nål genom att knyta de mellan 2 maskar och med flera knutar...ingen idé att försöka fäsa de, satsa på att knyta en rad med knytar istället (då syns de inte)
Sy fast det svarta skyddet direkt på bumberskyddet, det blir snyggast så. 
 
Lycka till! Superenkelt pyssel, tog bara några timmar! ^_^
 
Liam hjälper till, genom att smaka lite på  garnkvalitén...>_^




 
 
Liams nya skrattfulmin haha ^_^
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback