Stickat

Jag har ordnat stickor till Rebecca från grillpinnar. Om man som jag inte har tålamod att vänta tills butikerna öppnar (när skaparsuget är som starkast mitt i natten) så kan man fixa sina egna. Det går lika bra och du spar pengar! Jag har haft mina i över 1 år och stickat massor med de.
 
Idag är jag och Liam bjuden på lunch och pysselverkstad hos kompisen Didde.
Jag ska lära mamman Rebecca att sticka en sotarmössa, så roligt att jag har inspirerat henne till att skapa. (Nästa vecka blir det pysselverkstad med dig Emilia, ska skicka länk så du får teststicka lite innan.)
Är det inte det perfekta sysselsättningen så års!? Förra året tillverkade jag på löpband massa söta sockor som fortfarande passar! YAY
 
Minns inte riktigt vad det här mönstret heter, ska ta reda på det och uppdatera
 
Flätade, de första paret som stickades förra året!
 
Senaste mössan, ribstickat med 100% alpaca ull, sååå mjuk och gosig!
 
 Blev så lycklig när jag förra lördag sprang in i en Chilensk man som sålde dessa mjuka ullnystan. Tycker Liam passar så bra i just denna färg. En till mössa på G i mosstickning! ^_^
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback