Sova sött i egen säng

Det här med att få Liam att sova trygg i sin säng har verkligen varit en berg och dalbana. 
I början när vi flyttade över hans säng i hans rum gick det över förväntan bra, det var lite gnäll i början men så somnade han själv i sin säng och sov hela nätter till och från i 2 veckor tills han blev sjuk. 
Nu har det helt kört upp sig efter våra resor, alla rutiner är som bortblåsta. 
Det är inte hållbart nu när jag har börjat jobba. Tänkte därför att vi måste göra något åt det. 
Kan vi göra det mysigare för Liam så han trivs bättre i sin säng? Måste erkänna att hans säng inte är så rolig just nu, vi har exempelvis ett sängskydd som är mer en fara än skydd...den trampar han ner varje gång han reser sig upp.
När man som jag inte har haft tid att gå i butiker och all tid lägs på husplanering. Så är det väldigt skönt att kunna i lugn och ro surfa runt och leta inspiration. På babyland.se som har ett stort utbud av barnsaker (och alltid gratis frakt), har jag hittat massa fina nyheter från Bliss Sthlm.
Jag fastnade direkt för sängskyddet som är väldigt hög och passar till de flesta sängar. Spjällsängsskyddet har ett mått på 360x30cm och är i ekologisk bomull. Till det finns matchande sängkläder som är vändbara i diskreta mönster - prickig och rutig. Helt i min smak, nu till det svåra...vilken färg ska vi välja!
 
Finns i 4 färger, jag gillar nog grey slate mest, den längst ned till höger. Vilken färg gillar du?
 
Se så mysigt! 


Sova sött som en videung, det ska mitt lilla hjärta få göra i sitt nya krypin!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback