Drömmen om ute inne

Vårt husprojekt har förtillfället lite sportlov då både vår säljare och arkitekt är bortresta med sina familjer på skidsemester.  
Vi har dock inte tagit sportlov, utan diskuterar för fullt hur vi vill justera förslaget vi fick från arkitekten. Just nu fokuserar vi oss på val av fönser och placeringar. Detta är ju väsentligt då det avgör ljuset och möbleringen.
Vi vill gärna ha stora partier med fönster i de sociala ytorna, lite som att vara ute fast inne. Då vi har en rätt stor tomt och grannens hus ligger i gaveln till vår tomt så känns det helt ok mot insyn. Jag kommer dessutom vilja ha gardiner från tak till golv som vi kan dra för om kvällarna. Precis som vi har just nu! Jag älskar´t. ^_^
 
Här nedan har vi några inspirationsbilder och så var vi och spanade lite inredning i helgen...sååå roligt! 
Det ligger en drös med kataloger som jag ska försöka hinna plöja igenom när tillfället ges. 
 
Då vet ni vad jag siktar på att göra i helgen. Nu vill jag önskar er en Trevlig helg!
 
 
 
Myresjös Allegro
 
I det lilla WC på nedrevåningen vill vi ha ett liggande fönster högt upp mot insyn men med maximalt ljusinsläpp!
 
Helt i vår smak men lite väl stort fönster här för vår tomt!
 
 
I tvättstugan vill vi ha liggande fönster så vi kan ha förvaringsutrymme ovanför...
 
 Väldigt bra lösning med förvaring och så slipper man få ont i ryggen. ^_^
 
Leka är viktigt, mellan varven fick lilleman krypa runt och pilla på leksaker....



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback