Sempers nya gröt och vällingprodukter

Igår var vi på Sempers HK och myste med lite föreläsning och frukostmingel. 
Så mysigt att få träffa några bekanta ansikten från produktionen igen, de var så glada att träffa Liam efter så många månader! Liam var 7,5 månader när vi fotades och idag har han hunnit blivit 1 år. 
 
Hela teamet känns så familjärt, de fyllde i varandras meningar och var så måna om att vi föräldrar kom till tal med våra funderingar och frågor. Jag som älskar föreläsningar fick verkligen lära mig massa matnyttigt. Vi fick ta del av produktutvecklingen, hur företaget jobbar med att uppnå de nordiska kraven med alla råvaror som noggrann granskas innan de släpps in i produktionen. Råvaran är ju A och O!
All gröt och välling tillverkas i Götene på Västergötland sedan 1942 med svensk färsk grädde, närodlad spannmål och rapsolja. Oj vad jag längtar till vår/sommarn när vi åker till landet på Österlen och få njuta av de milslånga vackra åkrarna just med raps.
Förutom kvalitén och alla riktlinger har vi ju förstås SMAKERNA! Chatarina Tennefors, som är forsknings och utvecklings-, samt kvalitetsdirektör på Semper sammanfattade så bra om hur de tänker och utgått från barns behov av näringsinnehåll. För visst är det så "barn är inte små vuxna" de behöver givetvis mer för att utvecklas. Till exempel mer nyttiga fetter än protein. I de nya recepten har Semper byt ut palmolja mot grädde och tillsammans med rapsolja och sololja får produkterna en ännu bättre fettbalans. Förändringen bygger på forskning som visar att mjölkfettet har egenskaper som kan bidra till bättre kognitiv utveckling och hälsa hos små barn. Förutom alla hälsofördelar ger grädden en naturligare och rundare smak dessutom snäll mot miljön då grädden transporteras från granngården i form av kopplade rör!
 
För oss har det varit ett naturligt val att välja Sempers välling och gröt. Som stora syster till 4 yngre syskon har jag hjälpt mina föräldrar med att ta hand om småsyskonen. Semper fanns då i vår familj och mättade små magar och idag mättar den min sons! Från generation till generation..det känns tryggt. 
 
Det var minst sagt en intressant förmiddag med Semper familjen. För mer infomation om de nya produkterna, checka in deras hemsida. http://www.semperbarnmat.se/

Du kan också inom kort läsa en interjuv med mig där som Spoon har sammanställt. 
 
Tack Semper och Vimedbarn för ett mycket väl arrangerat event. 
 
Gottegott frukostbuffé för stora och små magar. Vilket härligt kontor och jag älskar köksön! 
 
 Spana in de nya grötförpackningarna i härliga ljusa trendiga färger med mumsiga bilder. Tror jag behöver en second breakfast. ^_^
 
 Liam på hyllan! <3 <3 <3
 
Liams förpackningar finns ännu inte i butikerna men de var så snälla så vi fick med alla paketen från första produktionen som fanns på kontoret så både farmor och mormor och vi fick ett var! ^_^
 
Chillar gör han hos alla, här med praktikanten. 
 
Efteråt hann vi mysa lite med farmor som jobbar i byggnaden mittemot. <3
Generösa Semper hade plockat ihop en jättefin goodiebag med massa nyheter som vi kan testa, helt anpassad till Liams ålder!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback