Sovmorgon och Pineapple bun

Så skönt med helg och framförallt att ha pappa Fredrik hemma igen. Jag fick sovmorgon och gick upp kl.10 idag, lyx! Idag har vi inte gjort mycket, bara ätit massor hemma hos mina föräldrar som vanligt. 
Idag bakade mamma och lilla kanin ( Lili ) balobao aka Hong kong pineapple bun, när jag kom dit var de nygräddade och super mumsiga. Luftiga med frasig topping! 
Själva bullen är som en solbulle, det är själva toppingen som är grejen. Man har krossade ananas, florsocker, smör, ägg gula, bikarbonat och grisfett. Fick lära mig att det är grisfettet som gör att toppingen blir härligt frasiga. 
Låter inte så aptitretande kanske men gott är det. Sedan hade mammas kompis bakat och tagit med sig min favorit chiffong kaka mums mums mums. ^_^ Happy fika!
 
Mammas balobao

Auntie Kellys chiffong kaka. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback