Mitt möte med Diesel!

Denna anteckning får mig att längta till sommarn...

den 21 juni 2010 kl. 23:56

Jag har tillbringat en UNDERBAR kväll ute i hagen tillsammans med Monkan min kollega/extra mami och hennes hästar. Det var ett efterlängtat möte med Diesel som jag skulle få rida. Världens snällaste 13 åring och stora pojken, dresserad och väluppfostrad. Han och jag blev kompisar direkt. Jag fick göra allt från grund med borstning, spårning och travning. Galopperingen spara jag till nästa gång. Det var bara urmysigt att strosa runt där i hagen och upp i skogsplätten, bara jag och Diesel i kvällsolen.....det var magiskt! ^_^

Stiliga och ståtliga Diesel!

Stiliga och ståtliga Diesel!
Monkan tillsammans med Hollywood och Diesel, 2 av hennes 5 ögonstenar.
Monkan tillsammans med Hollywood och Diesel, 2 av hennes 5 ögonstenar.
Hehe här lägger Monkan ut korn som jag sedan ska spåra...
Hehe här lägger Monkan ut korn som jag sedan ska spåra...
Diesel är ingen liten söt ponny inte!
Diesel är ingen liten söt ponny inte!
Monkan lär upp busen Hollywood som är 7 år.
Monkan lär upp busen Hollywood som är 7 år.
Ridlektion med Bella.
Ridlektion med Bella.
Medan de tränar på tekniker, strosa jag och Diesel iväg....bra utsikt härifrån!
Medan de tränar på tekniker, strosa jag och Diesel iväg....bra utsikt härifrån!
Molnen sprack upp och det var sååå skönt ute i kvällssolen!
Molnen sprack upp och det var sååå skönt ute i kvällssolen!
mys och bus
mys och bus
MYS!
MYS!
Obligatoriskt fika efteråt! ^_^
Obligatoriskt fika efteråt! ^_^
Kvällen avslutade med pionskörd, vita och skära luktpioner. De doftar ljuvliga och helt fantastiska som snittblommor!
Kvällen avslutade med pionskörd, vita och skära luktpioner. De doftar ljuvliga och helt fantastiska som snittblommor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback