Recycle tips med Ella's kitchen

Här kommer ett roligt recycle projekt för alla ni som gillar att pyssla och göra det personligt. Jag kan lova att det kommer vara ett uppskattat och användbart sådant. 
Jag sydde ett sittunderlägg med uppätna Ella´s Kitchens smoothies och mums. Jag tycker att förpackningarna har så härliga färger och det gör ju att ditt barns sittunderlägg blir alldeles unikt och personligt. För du kan ju blanda precis hur du vill!
Barnen slipper bli kalla och blöta om rumpan när de är på utflykt och pedagogerna kommer att uppskatta det för det går inte ta miste om vem underlägget tillhör. ^_^
 
Liam tycker om sitt nya sittunderlägg.....han pillade på den läääänge och blev kanske lite hungrig haha. 
 
Så här gör du!
 
Jag klippte bort munningen och en del av baksidan för att behålla så mycket av förpackningen som möjligt. 
Sedan placerade jag ut de i ett rutmönster som bildade en rektangel innan jag sydde ihop de rätsida mot rätsida. Jag sydde ihop rad för rad innan jag sydde ihop raderna till en rektangel. 
Det går bra att sy med symaskinen, låter kanske lite läskigt eftersom det är plast, kör bara försiktigt. Det du behöver tänka på är att använda en tjockare/starkare nål.
 
Det är lättast att känna efter hur sömsmånen vill lägga sig, lättast är att lägga de åt en sida istället för att pressa isär de som jag gjorde här....det kom jag på när jag sydde ihop andra sidan av underlägget. 
 
Därefter klipper du ut en lika stor bit mellanlägg/vadd som ditt underlägg. Nåla ihop båda sidorna av underlägget och sy ihop de med raksömn. Sedan syr du en sömn rak igenom underlägget där du vill att det ska kunna vikas. Jag sydde två raka sömmar. Addera därefter ett kantband så får du sidorna snygga. 
 
Om du vill så kan du sy till ett kardborrband för att lätt kunna vika och fästa ihop underlägget till en liten rektangel. 
 
Då blir det ungefär lika liten som en morgonums i storleken. 
 
På baksidan av ena kardborren kan du addera ett kantband och skriva barnetsnamn. 
Ingen tvekan om vilket av underläggen är roligast? >_^
 
 
Den var god minns Liam... ^_^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback