Vackert hår och naglar

Jag vet att jag inte är ensam om det här och jag vet också att det kan låta ytlig men vet ni vad, ytlighet behöver inte vara något dåligt. Tvärtom, jag tycker det är viktigt att känna mig vacker...att jag tagit tid att ta hand om mig själv. Det behöver inte nödvändigtvis vara timmar på ett spa eller att man spenderar tusentals kronor på behandlingar utan så enkel som att ta en härlig dusch, skrubba kroppen, göra hårinpackning eller typ fila naglarna. Alla har vi olika "behov" som gör att vi mår bra. 
Det jag ville skriva om var om hår och naglar före och efter en graviditet. Jag har kanske varit lite bortskämd med hur bra hår och naglar jag har ärvt (det fattade jag inte vid tonåren...innan plattången fanns). 
Visserligen har jag inte sånt vackert fint asiatiskt rakt blankt hår utan mer afromix goes asian style hår dvs frissigt självfall men jag har accepterat mitt hår och kommit att älska just min wild and crazy hår. 
Det var före graviditeten, under graviditeten och innan håravfallet.....
Jag har ju hört att man tappar hår vid amningen men SOM JAG HAR TAPPAT HÅR! Jag tappar fortfarande sjukt mycket trots att jag slutat amma för mer än 6 månader sen och det är ju sååå jobbigt. Nu är jag inte direkt orolig att jag ska bli tunnhårig med det burr jag har men det är ju såå jobbigt att gå runt och plocka hår. 
Nu har jag väldigt långt hår (vet inte vad som hände, hade ju kort hår under gravititeten, hormoner!) som sträcker sig hela vägen ned till midjan. Det märkte jag häromdagen när jag plattade håret. 
Kanske får ta och besöka frissan snart. 
Jag ska hursom testa Imedeen innan saxen och hoppas på bättre hår och naglar för den delen. ^_^
 
 
I
Har jag lite tur så kanske håret blir så här igen....här behövde jag inte ens plattlocka håret. Jag hade bara i Bumble och tvinnade det...gaah!
 
eller så här....NYC 2010 fina minnen!
 
Å så har vi hemmalooken, några kilo lättare och ett ton mer hår haha
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback