Foscarini Lumiere grande

Tjohoo, nu är de snart mina! Förlåt, jag menar våra haha. Tänk att det bara tog något år.....
 
Jag har länge suktat efter en Foscarini Lumiere, formgiven av Rodolfo Dordoni år 1990. En italiensk klassiker, med dess enkla rena formspråk av högblankt mjuk färgade glasskärm och polerade aluminiumsativ. 
Jag lyckades fynda två helt nya fotstativ så nu ska det bara köpa skärmar. Det är inte bara att bestämma vilken(a) färg(er) vi ska ha.
Det är mest jag som velar medan Fredrik vill ha vit, vit! Jag tänker, en vit och en (?) velar mellan en grå eller en elfenbensvit. Har fått lära mig att den grå är grå när den inte är tänd men blir vit när den är tänd....
Kanske bra att ha två likadana ifall de kommer vara i samma rum framöver? Dagens i-landsproblem!
Hursom, tänk att man kan bli så lycklig av två lampor! ^_^
 
 
 
Det blir två grande med dessa mått, fina som solitär eller på varsin sida av något sidobord eller som nattduksbordslampa.
 
 
Denna är i stl. XXL, gillade verkligen den här lampfoten, med vit eller svartskärm men tänk om man tröttnar på mässingtrenden? Himlans cool är den iallafall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback