Söndagsmys och slut touch

Här sitter jag och är på blogghumör medan jag väntar ut mitt brödbak. Till kvällens middag blir det valnötbröd med gulaschsoppa. Riktigt höstmat enligt mig, mums! ^_^
Jag älskar lata söndagar utan massa måsten och fläng. Skrotar fortfarande runt i min pyjamas med slarvigt uppsatt hår och osminkat...så skönt!
 
Vi har nu diskuterat fram och tillbaka efter att vi fått in lite fler offerter som vi efterfrågat. 
Vet inte om ni kommer ihåg men vårt kök har inte känt 100 då vi inte riktigt har kommit fram till stänskyddslösning. I veckan fick vi svar från HTH och det blev rätt dyrt med hela lösningen med stänkskydd + fönsterbänk i kompositskiva, det var rätt förväntad. 
Jag måste erkänna att vi har gått lite bananas när det gäller köket i tillval men dock är det ett rum/en plats där vi kommer vistas mycket och vi har en öppen planlösning. Det måste gå i helhet med övriga undervåningen. 
Vi har dock kommit överens om att köra på stänskyddet på 15cm men skippar fönsterbänken i samma kompositskiva och kommer istället har samma fönsterbänk som övriga huset. Det blir ändå enhetlig och vi spara in några tusenlappar då vi fortfarande inte valt blandare till köket och i övriga badrum.
 
Vi slängde även in braskamien Contura 660 T:3 med bakugn, efter om och men + lite skräckhistorier med fuktskador kom vi fram till att vi vill ha brasis i huset på engång. Blir så omständigt att ta in offerter och har hantverkare i huset mm när vi bor där. Kommer att finnas massa annat att göra ändå.
 
 
Här har ni några bilder som jag hittat på pinterest som visar hur det kan se ut. Så så fina kök!!! 
 
Här är nog stänkskyddet i ca 10 cm, snyggt det med!
 
 
 
 
 
Ett annat fantastiskt härligt kök med stänskydd i ca 50 cm. Så fint med alla växter och fönstret som släpper in ljuset. 
 
Det här är nog mer i rätt höjd som vi har valt. Hur snyggt! ^_^
 
Fredrik planerar att baka massor med stenungsbröd haha (vi får väl se)
Mys! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback